Meer concepten

Piet Joubertstraat, Apeldoorn

Ter Steege Bouw Vastgoed vroeg ons om een 12-tal twee-onder-één-kapwoningen opnieuw in de markt te zetten. Deze woningen waren al langere tijd in verkoop, maar er was weinig animo.

Samen met Ter Steege hebben we nagedacht over hoe we dit plan op een interessante en verfrissende wijze in de markt konden zetten. Het introduceren van een viertal 'leefstijlen' bleek het ei van Columbus. Met een viertal personages, die elk een eigen stijl en woninginrichting vertegenwoordigden, maakten we de veelzijdigheid van de woningen inzichtelijk. 

Vooral het laten zien van verschillende plattergronden en gezinsituaties heeft inspirerend gewerkt. Geïnteresseerden ontdekten de veelzijdigheid van de woning en gingen zelf meedenken over de indeling van hún ideale woning. De koper had de vrije hand, en kon op een eenvoudige manier een eigen en unieke woning samenstellen.

Gevolg: doordat de diverse inrichtingsmogelijkheden en opties helder gepresenteerd werden, is er geen enkele woning hetzelfde. Deze nieuwe aanpak wierp zijn vruchten af: een jaar na de herintroductie van Joubert waren in november 2014 alle 12 woningen verkocht én gebouwd.