Meer concepten

Meertalig Voortgezet Onderwijs

Case

Het netwerk Meertalig Voortgezet Onderwijs zet volop in op groei en daarom zochten zij naar een nieuwe naam met een aantrekkelijke uitstraling die aansluit bij haar doelgroep.

Het netwerk houdt zich bezig met de implementatie en de uitvoering van meertalig onderwijs op scholen voor voortgezet onderwijs, met speciale aandacht voor het Fries, Nederlands en het Engels.

Na een korte pitch mochten wij de volledige rebranding verzorgen: de ontwikkeling van een nieuwe naam, nieuw logo en nieuwe huisstijl.

Opdrachtgever
Ons aandeel
  • Naam
  • Logo
  • Huisstijl
  • Fotografie
  • Middelen
  • Meer cases

Taalryk

Meertalig Voortgezet Onderwijs was als naam te lang en afgekort leidde deze naam (MVO) bovendien tot veel verwarring. We bedachten de nieuwe naam Taalryk. Taalryk is een korte, krachtige naam met meerdere betekenissen: talrijk, taalrijk, met een knipoog naar het Fries. De naam laat bovendien zien dat het leren van meerdere talen je een rijker mens maakt.

In de zoektocht naar een nieuw logo en lay-out, hebben we leerlingen betrokken die al Taalryk onderwijs volgen op aangesloten scholen. Dit deden we met een enquête waarin zij o.a. de keuze konden maken uit 3 logo’s. Daarnaast mochten zij aangeven welke kleuren, vormen en combinaties zij het meest passend vonden bij meertalig onderwijs. Deze input verwerkten wij vervolgens in de vormgeving van het logo en de huisstijl.

Naast de naam, het logo en de nieuwe lay-out style ontwikkelden we ook een tijdelijke website en landingspagina’s voor de middelbare scholen die op dit moment al Taalryk-onderwijs aanbieden. Om ook tijdens open dagen visueel herkenbaar en zichtbaar te zijn, maakten we rolbanners en flyers waarop het spelen met taal centraal staat.